OMV Petrom se alătură Academiei de Sustenabilitate, platformă de educație pentru microîntreprinderi și IMM-uri

OMV Petrom este noul partener al Academiei de Sustenabilitate, prima platformă socială și de educație în domeniul sustenabilității dedicată microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) din România.

Pentru că educația este primul pas spre schimbare, OMV Petrom sprijină demersurile Academiei de Sustenabilitate, inițiativă lansată anul acesta în luna mai de către Social Innovation Solutions. OMV Petrom este prima companie din industria energetică românească care a publicat un raport de sustenabilitate de sine stătător în 2012. Astăzi sustenabilitatea este pe deplin încorporată în strategia de afaceri, cu accent pe tranziția către afaceri cu emisii reduse de carbon, operațiuni responsabile, inovare & digitalizarea și susținerea oamenilor și a comunităților.

Academia de Sustenabilitate pregătește IMM-urile să se adapteze, să adopte și să valorifice tendințele din lumea sustenabilității, care pot avea un impact pozitiv atât asupra business-ului lor, cât și asupra comunității în care activează. IMM-urile au acces la întregul conținut educativ, complet gratuit după ce își creează contul pe www.academia-de-sustenabilitate.ro. Cursurile din platformă includ 11 module de învățare și un mic dicționar din lumea sustenabilității. Pe lângă acestea, participanții au ocazia de a se alătura unei comunități de profesioniști și antreprenori din domeniul sustenabilității, de a colabora și împărtăși bune practici și provocări.

Alina Petrescu, Director Comunicare și Sustenabilitate, OMV Petrom: „Ne bucurăm să susținem Academia de Sustenabilitate și să sprijinim astfel IMM-urile românești în parcursul lor spre cerințele viitorului. Suntem conștienți că e important ca sustenabilitatea să fie integrată în strategia de afaceri și că partenerii potriviți pentru a parcurge acest drum împreună sunt esențiali. Considerăm că IMM-urile au un rol cheie în dezvoltarea sustenabilă a societății și pentru a-și atinge potențialul au nevoie de o comunitate prin intermediul căreia să aibă acces la resurse globale, expertiză de calitate și potențiali investitori.”

În cadrul Academiei de Sustenabilitate, antreprenorii pot învăța despre atragerea finanțărilor verzi, fiscalitatea adaptată obiectivelor de mediu, inovațiile și economia circulară și cerințele de raportare din domeniu.

Întreaga lume, nu doar cea de business, este în continuă schimbare. Afacerile mici și mijlocii care investesc în sustenabilitate au cea mai mare șansă de adaptare la noile reglementări, noile cerințe ale investitorilor și, probabil cel mai important, noile așteptări ale consumatorilor. Academia de Sustenabilitate aduce împreună resursele, soluțiile și schimbările de care avem nevoie în societate și ne bucurăm să avem alături de noi parteneri care au ei înșiși resursele necesare schimbării și vor să fie parte din soluție”, a spus Ciprian Stănescu, președinte Social Innovation Solutions.

Peste 800.000 de IMM-uri generează 50% din cifra de afaceri totală a business-ului românesc, conform datelor Registrului Comerţului. Acestea sunt parte importantă a economiei locale și trebuie să privească sustenabilitatea ca pe o oportunitate valoroasă pentru afacerea lor.

 

 

Despre Academia de Sustenabilitate

Academia de Sustenabilitate este un proiect marca Sustainable Futures inițiat de Social Innovation Solutions alături de Fundația Coca‑Cola, partener fondator și BCR, partener principal. Printre partenerii organizaționali se numără Ambasada Sustenabilității în România, Confederația Patronală Concordia, Romanian Business Leaders, Viitor Plus, Global Shapers Bucharest Hub, WWF România, CCIFER sau SNRB. Proiectul beneficiază de sprijinul organizațiilor internaționale SME Climate Hub, Exponențial Roadmap Initiative, The Rock Group, având ca partener academic Envisia. Academia de Sustenabilitate are o componentă de Advisory Board, un consiliu consultativ care joacă un rol esențial în asigurarea resurselor educaționale de înaltă calitate, relevante și actualizate, astfel încât IMM-urile să poată adopta cele mai bune practici în domeniul sustenabilității și să rămână competitive pe piață.

 

Despre Social Innovation Solutions

Social Innovation Solutions (SIS) este o organizație care are ca misiune să susțină indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții sustenabile de tehnologie, politici publice și antreprenoriale.

SIS organizează mai multe incubatoare și programe educaționale în România și Europa Centrală și de Est, precum Future Makers, Academia de Sustenabilitate, TRANSFORMATOR și Games of Science, lucrând cu aproape 10.000 mii de tineri, start-ups și ONG-uri în ultimii ani. De asemenea, SIS dezvoltă mai multe platforme de conversații precum Future Summit, Sustainable Futures sau Climate Change Summit și oferă consultanță și programe de executive education în foresight, inovație și sustenabilitate.

Read more...

Premierul Marcel Ciolacu: Guvernul rămâne un partener onest al partenerilor sociali. Împreună am găsit soluțiile pentru eliminarea inechităților salariale din educație și le vom pune în aplicare în cât mai scurt timp

Premierul Marcel Ciolacu a continuat ieri consultările cu reprezentanții sindicatelor din educație asupra aspectelor legate de salarizarea din sistemul de învățământ și buna funcționare a procesului educațional.

În cadrul întâlnirii de la Palatul Victoria au fost analizate și agreate soluțiile legislative pentru eliminarea inechităților salariale în cazul personalului de conducere, îndrumare și control, atât la categoria personalului didactic, cât și a celui didactic auxiliar.

Propunerile de modificare legislativă elaborate, la solicitarea premierului, de Ministerul Educației în colaborare cu reprezentanții partenerilor sociali din domeniu au fost agreate, urmând să fie promovate legislativ în cel mai scurt timp de către Guvern.

”Guvernul rămâne un partener onest al partenerilor sociali. Împreună am găsit soluțiile pentru eliminarea inechităților salariale. Le vom pune în aplicare în cât mai scurt timp. Dialogul nostru rămâne deschis pentru a găsi cele mai bune soluții în ceea ce privește salarizarea, raportate la situația economică și la angajamentele asumate de Guvern”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.

Prim-ministrul a subliniat faptul că la nivelul Guvernului sunt stabilite măsuri clare pentru asigurarea finanțării necesare desfășurării în bune condiții a procesului de învățământ, plății salariilor cadrelor didactice și personalului auxiliar așa cum au fost majorate prin OUG 57/2023, precum și pentru plata burselor pentru elevi și a decontării navetei.

Reprezentanții Guvernului și cei ai sindicatelor din educație vor continua consultările atât în ceea ce privește aspectele legate de salarizarea din acest domeniu, precum și pentru susținerea proiectelor de investiții derulate prin Programul Național de Redresare și Reziliență, destinate îmbunătățirii condițiilor și dotării unităților de învățământ.

La întâlnirea de la Palatul Victoria au participat, din partea Guvernului, alături de premierul Marcel Ciolacu, vicepremierul Marian Neacșu, ministrul Educației, Ligia Deca, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, șeful Cancelariei Prim-Ministrului, Alexandru-Mihai Ghigiu, reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și Ministerului Educației.

Din partea sindicatelor din Educație au participat: Federația Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar – Simion Hăncescu - președinte și Purcaru George – vicepreședinte; Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret - Marius Nistor – președinte și Ionel Barbu – secretar general; Federația Națională Sindicală Alma Mater - Anton Hadăr – președinte și Alin-Gheorghiță Mazăre – vicepreședinte.

 

 

 

Read more...

Full Moon Creative Lab și-a ales participanții. Cei 12 scenariști din 7 țări europene vor participa la prima rezidență creativă.

Full Moon Creative Lab, proiectul destinat autorilor de scenarii pentru seriale de gen: thriller, horror și fantasy a selectat participanții și cele trei proiecte la care se va contribui creativ pe parcursul celor 3 rezidențe.Inițiativa Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) este susținută de Programul Europa Creativă, iar prima rezidență va avea loc la finalul lunii octombrie, în Transilvania. 

Laboratorul marchează următorul pas în dezvoltarea Full Moon Script Contest, un program lansat de TIFF în 2020.

În urma apelului de proiecte deschis la TIFF în iunie și finalizat în luna septembrie, din peste 70 de proiecte înscrise, juriul a selectat 12 scenariști, care vor avea ocazia să participe la rezidențele organizate în octombrie 2023, martie și iunie 2024 și să-și dezvolte abilitățile într-un mediu creativ, alături de experți internaționali din industria filmului.

Cele trei proiecte selectate aparțin scenariștilor Adina Istrate (România)  -  scenariul thrilleruluiAurora, Giulio Rizzo (Italia)  -  proiectul horror - fantasy ICU - Immortal Care Unit și Barbara Skubic (Slovenia)  - scenariul thrillerului Negative Split

În cadrul primei rezidențe creative, celor 3 scenariști menționați mai sus li se alătură alți 9 autori de scenarii din România, Italia, Irlanda, Ungaria, Slovenia, Polonia și Bulgaria. Aceștia sunt: Barry Murphy, Rosella di Campli, Richard Karpala, Sînziana Cojocărescu, Nadya Todorova, Greg Simmons, Cristina Iliescu, Attila Veres, Rafael Alberto Garciola.

Scenariștii vor fi împărțiți în 3 Writers’ Rooms ai căror facilitatori sunt profesioniști  din industria filmului: Eilon Ratzkovsky (Israel), producător cu o experiență de peste 25 de ani în producția de filme și seriale TV.În ultimii ani, a fost tutore pentru TorinoFilmLab și Biennale College Cinema și Head of studies pentru TFL Extended, Arnaud Louvet, scenarist și producător francez, implicat în proiecte de seriale pentru platforme de streaming, acoperind o multitudine de genuri, de la crimă la drame de epocă și scenarista și regizoarea Geo Doba din România, absolventă a prestigiosului Program Serial Eyes de la DFFB laBerlin, unde a primit Big Light Writers’ Apprenticeship Award (2021), participantă  la TFL Extended 2019 – Feature Film workshop,  iar în 2021 la Rezidența internațională de scenaristică Pustnik, cu proiectul Unrooted

Prima ediție se va încheia cu o sesiune de pitching în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania (iunie 2024), în fața unor profesioniști influenți din industrie: producători, agenți de vânzări, reprezentanți ai televiziunilor și ai principalelor platforme de streaming, favorizând oportunitățile ca proiectele să găsească sprijin pe piață.

Full Moon Creative Lab reprezintă un laborator creativ care se va desfășura anual în Transilvania, oferind scenariștilor oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile, înconjurați de experți internaționali din industrie. Proiectul își propune să îmbunătățească procesul de creație al scenariștilor, conectând cineaști talentați din toate statele membre ale Uniunii Europene.

Read more...
Subscribe to this RSS feed

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home4/albaiuli/public_html/libraries/joomla/filter/input.php on line 686


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home4/albaiuli/public_html/libraries/joomla/filter/input.php on line 686