OUG cu noile măsuri economice, publicată în MO

Ministerul Finanțelor Publice anunță că ordonanța 29, prin care Guvernul a adoptat mai multe măsuri care vizează susținerea mediului de afaceri în contextul crizei provocate de coronavirus, a fost publicată sâmbătă în Monitorul Oficial, transmite Mediafax, potrivit HotNews.ro.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor Publice, OUG 29/2020 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 230 de sâmbătă.
Actul normativ prevede că nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a ordonanțe de urgență și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență, iar aceste obligații fiscale nu sunt considerate restante.
De asemenea, Ministerul Finanțelor precizează că se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală. „Măsurile de suspendare a executării silite prin poprire asupra sumelor urmăribile reprezentând venituri și disponibilități bănești se aplică, prin efectul legii, de către instituțiile de credit sau terții popriți, fără alte formalități din partea organelor fiscale”, se arată în comunicat.
Aceste măsurile fiscale încetează în termen de 30 de zile de la încheierea stării de urgență.
Măsurile au fost adoptate în ședința de Guvern de miercuri.
„Având în vedere că Ministerul Finanțelor Publice a lansat un amplu program de garantare și subvenționare a creditelor pentru IMM-uri în scopul de a susține mediul privat și în special sectoarele lovite puternic de criza cauzată de virusul COVID-19, dar și măsura de a rambursa cât mai urgent TVA pentru a asigura fluxul de capital, injecții de capital către companii, iar pentru a beneficia de o rambursare companiile trebuie să aibă o situație fiscală actualizată, s-a decis renunțarea la propunerea de prorogare a termenului de depunere a declarațiilor”, au mai anunțat reprezentanții ministerului.
De asemenea, aceștia asigură contribuabilii că toate cazurile excepționale și argumentate de întârzieri în depunerea declarațiilor vor fi tratate cu toată deschiderea și indulgența prevăzută de lege.a

HotNews.ro

 

 

 

 

Read more...

App Annie Unveils the State of Mobile for 2020 in a New Report

The global leader in mobile data and analytics expects mobile spend to top $380 billion

San Francisco, January 15, 2020 - App Annie, the mobile data and analytics company helping brands and publishers win on mobile, today released The State of Mobile 2020 report. This annual appraisal provides insight into mobile’s expansive impact across industries and the global economy, highlighting publishers and brands that are outperforming their peers.

Key findings in this report:

    • Mobile Creates Company Value: Mobile-focused companies, including Uber and Alibaba, had a combined IPO valuation of $544B, 6.5x higher than companies without a mobile focus. Consumers averaged 3 hours and 40 minutes on mobile in 2019, up 35% since 2017, and downloaded 204 billion apps.
    • Massive Year for Mobile Advertising: Brands continue to embrace the unprecedented reach and value of mobile, bolstering the success of Snap, Facebook, Google, Twitter, and TikTok. Advertisers will pour more than $240 billion into ad spend in 2020—up 26% from 2019.
    • Subscriptions Contribute to 95% of Spend: 3 out of 4 top non-gaming apps monetize via subscriptions, with video and dating categories propelling app store spend as adoption of Tinder, Tencent Video, iQIYI, and YouTube climbs.
    • Mobile Games Increase Share: Global spend on mobile games reached 56% of all game software in 2019. Spend on mobile games across all app stores projected to top $100 billion in 2020. Tencent’s Honour of Kings, Sony’s Fate/Grand Order, and Activision Blizzard’s Candy Crush Saga are examples of games that are dominating on mobile.
    • Video Streaming Wars Heat Up: Nearly 25% of Netflix’s iPhone users also used Disney+ in Q4 2019, the highest overlap of users among top video streaming apps in the US, demonstrating consumers pay for multiple services.

Furthermore, Gen Z is becoming an increasingly strategic segment to business. Mobile is Gen Z’s native language. This demographic is highly engaged with apps: they have 60% more sessions per user in the most popular apps when compared to older generations.

“Snapchat continues to double down on mobile experiences that help real friends communicate visually. As our audience has expanded, so have our app’s capabilities,” said Kathleen Gambarelli, Group Product Product Marketing Manager for Performance at Snap. “We continue to develop powerful advertising technology that enables brands to efficiently engage with and convert our valuable Gen Z and Millennial audience. As a product marketer, my goal is to verify product-market fit and grow adoption of effective solutions for our customers. App Annie and its Intelligence platform have been instrumental throughout this process, from initial research all the way to launch."

“For brands and publishers worldwide, mobile is fueling digital transformation,” said Theodore Krantz, Chief Executive Officer of App Annie. “We uniquely surface both market data and critical advertising insights to optimize monetization and help our customers thrive on mobile.”

The State of Mobile 2020 examines macro mobile trends; identifies which leading brands and publishers across gaming, fintech, retail, social, video, and others are winning on mobile; and shows how businesses can navigate and reach key demographics. The analysis and data in this report is based off of data from App Annie’s Intelligence platform.

Ready to take your mobile performance to the next level? Download The State of Mobile 2020 and sign up for a free App Annie Intelligence account at www.appannie.com.

About App Annie

App Annie is the industry's most trusted mobile data and analytics platform. App Annie's mission is to help customers create winning mobile experiences and achieve excellence. Founded in 2010, the company launched the first mobile market data solution. In 2019, App Annie acquired Libring, an advertising monetization and spend offering. Together, these solutions comprise the industry's most complete mobile performance platform. More than 1,100 enterprise clients and 1 million registered users across all geographies and industries rely on App Annie to drive their mobile business. The company is headquartered in San Francisco with 12 offices worldwide.

 

 

 

Read more...

Lidl crește salariile angajațiilor la minim 2.500 de lei net

Fiecare salariat al Lidl va câştiga cel puţin dublu faţă de minimul pe economie. Nemţii, care au 7.500 de salariaţi în România, majorează venitul minim în companie la 2.500 de lei net lunar, scrie Ziarul Financiar.

Discounterul german Lidl va majora de la 1 martie 2020 venitul minim lunar în companie cu 15%, până la 4.000 de lei brut (circa 2.500 de lei net). Astfel, fiecare salariat al Lidl va câştiga cel puţin dublu faţă de minimul pe economie.

Suma include salariul, tichetele de masă, primele anuale de Paşte şi de Crăciun, precum şi alte tipuri de sporuri.

Nemţii erau cunoscuţi în piaţă deja că plăteau cele mai mari salarii din retailul alimentar, fiind urmaţi îndeaproape de compania-soră Kaufland. Cele două reţele sunt controlate de grupul german Schwarz. Recent, retailerul german Kaufland a anunţat şi el că va majora de la 1 martie 2020 venitul minim brut din companie la 3.650 de lei brut lunar (2.135 de lei net).

Majorările de salarii vin în contextul în care situaţia de pe piaţa forţei de muncă este dificilă indiferent de sector. În retail situaţia este cu atât mai dificilă cu cât este un domeniu cu salariaţi mulţi, fiecare companie mare având câteva mii de oameni.

Discounterul german Lidl are în România peste 260 de magazine dintre care 24 au fost deschise în 2019, cel mai rapid ritm de expansiunea de la intrarea pe piaţă. În ceea ce priveşte businessul, anul trecut nemţii s-au apropiat de pragul de 10 mld. lei cifră de afaceri după o nouă creştere puternică, potrivit calculelor ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

 

 

 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed