Items filtered by date: Friday, 05 August 2016 - Like - stiri Alba Iulia

Alimente care provoaca stresul

Toată lumea se confruntă cu asta şi cei mai mulţi ar vrea să ştie cum îl pot reduce. Deşti sunt multe moduri sănătoase în care îl poţi combate – printre care şi meditaţia şi activităţile fizice – alimentaţia joacă un rol important în ţinerea stresului sub control, scrie Csid.ro.

Când eşti ocupat, agitată sau treci printr-o perioadă aglomerată este indicat să consumi alimente care te energizează – nu să contribui la sporirea cantităţii de hormoni ai stresului.  În doze mari, cortizolul şi andrenalina, contribuie la tulburarea mai multor aspecte din viaţa ta, de la digestie până la somn. Rezultatul?

Adrenalina îţi creşte pulsul, tensiunea şi sporeşte depozitele de energie. Cortizolul,principalul hormon al stresului, creşte nivelul zahărului (glucozei) din sânge, creşte capacitatea de utilizare a glucozei de către creier şi, în egală măsură, creşte disponibilitatea subtanţelor menite să repare ţesuturile.

Astfel, îţi este foame mai des şi consumi mai multă mâncare decât ai nevoie de fapt. Adaugă la asta şi capacitatea cortizolului de încuraja depozitarea grăsimilor, lipsă exerciţiilor fizice şi alegerile alimentare nepotrivite – şi obţii reţeta ideală pentru luarea în greutate  şi o serie de probleme de sănătate grave mai târziu. 

Iată cum poţi reduce starea de stres. 

1. Evită băuturile energizante şi cele pe bază de cafea

Când eşti stresată ultimul lucru de care au nevoie organismul şi creierul tău este o doză de cofeină, mai ales alături de o porţie de sirop de porumb cu un conţinut ridicat de fructoză. Deşi un capuccino sau un energizant îţi oferă un boost de energie la început, după o perioadă va urma şi senzaţia de "cădere", care te va face să te simţi agitată şi deprimată. Dacă pe parcursul zilei consumi prea multe astfel de băuturi, când vine timpul să te culci te vei simţi extenuată şi vei avea probleme să adormi – în plus, te vei simţi chiar mai stresată.

Cofeina determină  şi creşterea în greutate, mai ales dacă este asociată cu un regim alimentar nesănătos. Consumul excesiv de cofeină are acelaşi efect ca şi stresul prelungit.

2. Renunţă la dulciuri şi produse de patiserie

Oricât de tentant ar fi să mănânci o prăjitură când eşti stresată, ar trebui să te gândeşti de două ori înainte de a te răsfăţă cu o vizită la cofetărie. Dulciurile îţi dau energie, dar rezistenţa la insulină şi kilogramele în plus sunt riscuri pe care trebuie să le iei în calcul. Când eşti stresată, cantitatea mare de hormoni ai stresului combinaţi cu alegeri alimentare nesănătoase favorizează kilogramele în plus hrănind bacteriile rele din intenstin în detrimentul celor bune. Acest dezechilibru intestinal poate declanşa un ciclu vicios al poftelor alimentareşi al afecţiunilor stomacului.

Zahărul nu conţine substanţe nutritive esenţiale. El furnizează o creştere bruscă de energie în organism, care este posibil să ducă la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascibilitate, o slabă capacitate de concentrare şi depresie. Consumul ridicat de zahăr reprezintă o povară serioasă pentru pancreas, fapt ce măreşte riscul apariţiei diabetului.

3. Evită alimentele procesate

Deşi există o mulţime de motive să renunţi la alimentele procesate, îţi mai oferim unul: acestea cresc nivelul hormonului de stres. Pe lângă grăsimile rele, chimicale şi foarte puţine nutritive alimentele procesate conţin multă sare şi zhăr care cresc nivelul cortizolului. Alimentele procesate precum carbohidraţii simpli (covrigei, chipsuri) cresc nivelul cortizolului şi afectează starea de dispoziţie. Pentru a digera alimentele procesate, organismul trebuie să-şi folosească propriile vitamine şi minerale, adică să îşi consume rezervele. Alimente rafinate pe care trebuie să le eviţi sunt prăjiturile, biscuiţii, pâinea şi produsele de patiserie.

4. Ai grijă la alcool

După o zi lungă şi stresantă, o bere sau un cocktail par a fi modul perfect de relaxare. De fapt, alcoolul nu este deloc de ajutor deoarece stimulează eliberarea hormonului de stres. Alcoolul are un efect depresiv, ceea ce poate accentua starea de stres. Alcoolul stimulează secreţia de adrenalină, ceea ce duce la apariţia unor probleme precum tensiunea nervoasă, irascibilitatea şi insomnia. Excesul de alcool duce la creşterea depozitelor de grăsime din zona inimii şi slăbeşte funcţia imunitară. De asemenea, alcoolul micşorează capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism.

Data viitoare când te simţi stresată şi vrei să mănânci ceva nesănătos, încearcă să urmezi aceste reguli!

Înlocuieşte cafeaua şi băuturile energizante cu:

Ceai: cald sau rece o ceaşcă sau două de ceai negru, alb sau verde îţi va conferi un boost de energie – minus căderea de energie – alături de o porţie de antioxidanţi. Consumă ceaiul simplu, fără lapte, care poate reduce absorbţia antioxidanţilor din ceai.

Sucuri verzi: pentru revigorare şi re-energizare şi nutrienţi. Preparate în casă, din fructe şi legume proaspete, acestea sunt super - sănătoase.

Înlocuieşte dulciurile şi produsele de patiserie cu:

O porţie de fructe de pădure – când vine vorba de o gustare sănătoasă, gândeşte-te la fructe de pădure. Combină câteva tipuri de fructe de pădure într-un bol, presară scorţişoară, pudră de seminţe de in sau seminţe de chia. Bucără-te de gustul delicios, fibre, vitaminele A, C sau E, acid folic, polifenoli şi antocianine (cele care le conferă culoarea!).

Mere cu unt de arhide – feliile de mere cu unt de arahide reprezintă combinaţia perfectă de crocant, cremos şi dulce. Merele conţin suficiente fibre pentru a încetini eliberarea zahărului în sânge şi a menţine nivelul hormonilor stresului sub control.

Ciocolată neagră – O porţie zilnică de 40 de grame de ciocolată neagră poate fi de benefică pentru reducerea nivelului de cortizol din sânge.

Înlocuieşte alimentele procesate cu:

Mâncare adevărată: Alimente proaspete, integrale, de preferat organice şi neprocesate

Alimente bogate în acizi graşi omega 3 - peştele gras precum somonul şi tonul sunt de ajutor în menţinerea sub control al nivelului de cortizol

Gustări sănătoase: Mănâncă o mână de nuci în fiecare zi pentru o circulaţie a sângelui mai bună şi pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.

Înlocuieşte berea şi cocktailurile cu:

Un pahar de vin – Îţi va oferi o doză sănătoasă de antioxidanţi şi va fi de ajutor pentru scăderea tensiunii arteriale.

corectnews.com

 

 

 

Read more...

Guvernatorul BNR Mugur Isarescu si-a facut public salariul

Guvernatorul Băncii Naționale a României obține un venit net lunar de 61.203 lei (13.601 euro), a anunțat joi Mugur Isărescu, care a precizat că în ședința Consiliului de Administrație al BNR din 3 august s-a decis publicarea minutelor ședințelor de politică monetară și a veniturilor realizate de membrii CA al BNR, informează Agerpres.

"Vă prezint salariul net și indemnizația de conducere care revin guvernatorului: salariul net lunar este de 42.727 lei, iar indemnizația lunară pentru funcția de președinte al Consiliului de Administrație este de 18.476 lei. Astfel, venitul net lunar total este de 61.203 lei (13.601 euro, la un curs de 4,5 lei/euro)", a explicat guvernatorul.

Isărescu a precizat că BNR a luat această hotărâre în contextul în care toate băncile centrale europene fac demersuri în sensul creșterii transparenței procesului decizional.

Totodată, guvernatorul BNR a menționat că nu a depus cerere de pensie la Casa Teritorială și nu încasează și pensie, pa lângă salariu.

"Conform Codului Muncii, începând cu 1 iunie 2014, la împlinirea vârstei de 64 ani și 10 luni am îndeplinit condițiile cumulative de muncă și stagiu de pensionare, dar contractul meu de muncă cu Banca Națională a continuat pe baza deciziei Parlamentului de numire în funcția de guvernator. Nu am depus cerere de pensie la Casa Teritorială de pensii și, ca urmare, nu mi s-a calculat, nu mi s-a stabilit, nu am încasat pensia și nu s-a cumulat pensia cu salariul. Am considerat că acesta este un gest normal și frumos să nu încasez și pensia atâta vreme cât încasez un salariu de la BNR. Pensia va intra în plata după depunerea acestui dosar și nu se plătește sub nicio formă retroactiv, indiferent când are loc această depunere a dosarului", a subliniat Isărescu.

corectnews.com

 

 

 

Read more...

Scolile si universitatile nu vor mai solicita copii legalizate

 

 

 

Elevii şi studenţii nu vor mai fi obligaţi să prezinte la înscriere copii legalizate după documente oficiale, potrivit unui ordin de ministru semnat marţi de ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, informează Mediafax.

Elevii şi studenţii nu mai sunt obligaţi să prezinte documente legalizate după documente oficiale la înscriere, potrivit unui nou ordin de ministru care pune în aplicare Ordonanţa de urgenţă nr. 41/2016, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.

Guvernul României a adoptat, prin OUG 41/2016, mai multe măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale, obligând fiecare instituţie publică şi organ de specialitate al administraţiei publice centrale să elimine cerinţa de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformităţii cu originalul de către funcţionarul competent.

De asemenea, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate drept condiţie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, asigurând condiţiile prevăzute de reglementările legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

„Am semnat ordinul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă 41/ 2016, astfel încât, în instituţiile de educaţie din România, preuniversitar şi superior, dar şi în cele aflate în coordonarea sau subordonarea Ministerului Educaţiei, să nu se mai solicite copii legalizate. Va fi suficient un document conform cu originalul, certificat de persoana din instituţie cu atribuţii desemnate în acest sens”, a postat pe Facebook ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru.

corectnews.com

 

 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed