Error
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 633

A fost descoperita cea mai veche mostra de ADN uman din istorie

Oamenii de stiinta au descoperit cele mai vechi dovezi ADN din istoria biologica a oamenilor. Cu toate acestea, aceasta descoperire nu clarifica evolutia umana, ci adauga noi mistere in povestea originii noastre, informeaza Realitatea.net.
  Intr-un studiu publicat in jurnalul Nature, oamenii de stiinta relateaza ca au obtinut ADN uman stravechi dintr-o fosila ce dateaza de acum 400.000 de ani, doborand recordul precedent, de 100.000 de ani, scrie descopera.ro.
  Fosila, un os din coapsa descoperit in Spania, a fost considerata in trecut de experti drept o ramasita a unui stramos al omului de Neanderthal. ADN-ul sau spune, insa, o poveste diferita. Acest ADN se aseamana cel mai mult cu ADN-ul denisovanilor, o descendenta enigmatica a oamenilor. Pana acum, denisovanii erau cunoscuti doar in urma ADN-ului prelevat de la ramasite vechi de 80.000 de ani descoperite in Siberia, la 6.500 de kilometri este de locul in care a fost gasit noul ADN.
  Nepotrivirea intre dovezile anatomice si cele genetice i-a surprins pe oamenii de stiinta, care acum sunt nevoiti sa regandeasca evolutia umana de-a lungul ultimelor sute de mii de ani. Este posibil, spre exemplu, sa fi existat numeroase populatii umane disparute pe care oamenii de stiinta nu le-au descoperit inca. Acestea s-ar fi putut imperechea intre ele, facand schimb de ADN. Oamenii de stiinta spera ca alte studii asupra ADN-ului uman stravechi sa clarifice misterul.
  „Acum, practic am generat un mare semn de intrebare”, afirma Matthias Meyer, un genetician de la Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology din Leipzig, Germania, si totodata un co-autor al noului studiu.
  Indiciile despre noile complexitati ascunse din povestea omenirii vin de la un femur vechi de 400.000 de ani descoperit intr-o pestera din Spania intitulata Sima de los Huesos („groapa cu oase”). Echipa de cercetatori a folosit noi metode pentru a extrage ADN-ul stravechi din fosila (corectnews.ro).