Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 633

Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/templates/gk_news/lib/framework/helper.layout.php on line 177

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/includes/application.php on line 539

NASA certifica faptul ca unii meteoriti provin intr-adevar de pe Marte

Noi dovezi adunate cu ajutorul instrumentelor roverului Curiosity, apartinand NASA, indica cu exactitate proportia a doi izotopi de argon din atmosfera martiana si confirma ipoteza ca unii meteoriti descoperiti pe Pamant provin de pe aceasta planeta, informeaza Realitatea.net, citand SPACE.com.
  Noi masuratori confirma originile martiene ale unei parti a meteoritilor descoperiti pe Terra si ii ajuta pe planetologi sa inteleaga cand si din ce cauze Marte si-a pierdut cea mai mare parte a atmosferei, transformandu-se dintr-o planeta calda si umeda in desertul rosu si inghetat din prezent.
  Prin intelegerea cu exactitate a concentratiei izotopului mai usor, de argon-36, in atmosfera martiana si prin compararea sa cu concentratia izotopului mai greu, argon-38, oamenii de stiinta au putut confirma care trebuie sa fie compozitia chimica a meteoritilor proveniti de pe aceasta planeta.
  "De data aceasta avem confirmarea. Aceasta masuratoare directa, realizata pe Marte rezolva toate incertitudinile cu privire la meteoritii proveniti de pe aceasta planeta", sustine coordonatorul acestui studiu, Sushil Atreya de la Universitatea din Michigan. Acest studiu a fost publicat in ultimul numar al revistei Geophysical Research Letters.
  Roverul Curiosity a descoperit ca proportia de argon in atmosfera lui Marte este de 4,2 — izotopul mai usor disparand mai rapid din atmosfera ramasa a planetei (ceea ce inseamna 4,2 atomi de argon-36 pentru fiecare atom de argon-38). Daca Marte nu si-ar fi mentinut raportul originar dintre cei doi izotopi si nu si-ar fi pierdut atmosfera, acest raport ar fi fost de 5,5 — la fel ca in cazul Soarelui si a lui Jupiter, doua corpuri cosmice care dispun de o suficienta forta gravitationala pentru a impiedica disiparea in spatiu a acestor izotopi, conform NASA. Proportia de 5,5 atomi de argon-36 la 1 atom de argon-38 este, conform NASA (http://www.jpl.nasa.gov/) proportia primordiala a sistemului nostru solar.
  Inainte de acest studiu oamenii de stiinta considerau ca proportia dintre cei doi izotopi de argon este intre 3,6 si 4,5 (adica intre 3,6 si 4,5 atomi de argon-36 pentru fiecare atom de argon-38) — in urma analizei particulelor de argon prizoniere in interiorul meteoritilor despre care se credea ca provin de pe Marte. Unul dintre instrumentele de bord ale roverului Curiosity, Sample Analysis at Mars (SAM), le-a permis cercetatorilor de la NASA sa identifice proportia exacta.
  "Argonul reprezinta semnatura clara a pierderii atmosferei pentru ca este un gaz inert din punct de vedere chimic si nu interactioneaza cu alte elemente de la suprafata sau din interiorul planetei Marte", a explicat Sushil Atreya.
  Urmatoarea misiunea a NASA pe Marte, MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile Evolution Mission) urmeaza sa investigheze direct atmosfera ramasa a Planetei Rosii. Sonda MAVEN va fi lansata spre Marte in luna noiembrie.(corectnews.com)