Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/templates/gk_news/lib/framework/helper.layout.php on line 177

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/includes/application.php on line 539

Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/templates/gk_news/lib/framework/helper.layout.php on line 177

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/albaiuli/public_html/includes/application.php on line 539

Consiliul Naţional al Elevilor trage un mare semnal de alarmă

Consiliul Naţional al Elevilor a transmis, duminică, că nu se poate face educaţie online, fără acces la internet, iar peste 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet, relatează Știripesurse.ro.

”Pe data de 19 septembrie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis, către inspectoratele şcolare judeţene, o adresă prin care solicită ca toate unităţile de învăţământ să fie conectate la platformele digitale de învăţare, puse la dispoziţie de către Google şi Microsoft, pentru a facilita învăţarea în mediul online a elevilor. Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra faptului că această măsură este insuficientă, întrucât asigurarea conectării unităţilor de învăţământ preuniversitar la platforme educaţionale nu garantează accesul elevilor la educaţie de calitate, deoarece la momentul de faţă peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Mai mult decât atât, conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege”, a transmis, duminică, Consiliul Naţional al Elevilor.

Potrivit elevilor, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educaţie este achiziţionarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii şi cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, şi ulterior conectarea unităţilor de învăţământ la platformele educaţionale.

”Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acţiune presupune management eficient din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, management care a lipsit cu desăvârşire încă de la începutul epidemiei. Solicităm, aşadar, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din teritoriu şi realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziţii pe cont propriu”, au mai transmis elevii.

Liderul Consiliului Naţional al Elevilor, Rareş Voicu, afirmă că ”singura sistematizare care a avut loc de la începutul epidemiei în sistemul de educaţie a fost ignoranţa sistemică de care dă dovadă Ministerul Educaţiei şi Cercetării faţă de nevoile reale ale actorilor din teritoriu”.

”Conectarea unităţilor de învăţământ la platforme de educaţie online este esenţială, însă aceasta este eficientă doar dacă este precedată de asigurarea accesului la internet pentru toţi elevii şi toate cadrele didactice. În caz contrar, reprezintă o altă formă fără fond, aşa cum ne-au obişnuit deja guvernanţii”, a declarat Rareş Voicu.

Potrivit MEC, vineri, 12.953 de unităţi de învăţământ erau în Scenariul 1 (S1), 4.391 în Scenariul 2 (S2) şi 312 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3, respectiv ore online.

Știripesurse.ro

 

 

 

Read more...

Deschiderea școlilor, un experiment social involuntar

Deschiderea școlilor în timpul epidemiei de coronavirus reprezintă "un experiment social involuntar", iar "în unele țări, la deschiderea școlilor numărul cazurilor a crescut accelerat", afirmă Adrian Wiener, medic și coordonatorul spitalului COVID din Arad, potrivit Hotnews.ro.

El subliniază că "Comportamentul social al copiilor, tot ceea ce ne este propriu ca ființe umane va trebui cenzurat într-o oarecare măsură" și "nu știm în ce măsură pot fi implementate măsurile de minimalizare a riscului de transmitere în interiorul școlilor și cât timp va fi necesar pentru familiarizarea copiilor și a dascălilor cu noile norme de comportament și interacțiune".

Adrian Wiener amintește că există 3 scenarii pentru începerea școlilor:

  • Scenariul verde – în localitățile cu sub 1 caz/1000 de locuitori în ultimele 14 zile toate orele se țin în școală pentru toți copii
  • Scenariul galben, hibrid – între 1 și 3 cazuri/1000 de locuitori în ultimele 14 zile o parte dintre elevi vin la școală și o parte asistă la ore online de acasă, prin rotație
  • Scenariul roșu – peste 3 cazuri noi/1000 de locuitori în ultimele 14 zile toți copii fac ore online de acasă.

Adrian Wiener spune că în acest moment ar fi foarte important ca direcțiile de sănătate publică să comunice date actualizate și segmentate pe fiecare localitate, nu doar la nivel de județ, cum se întâmplă în prezent: "În județul Arad, la 368 de cazuri noi de Covid 19 cumulate în ultimele 14 zile, "suntem la 0,88 de cazuri/1000 de locuitori; aparent în scenariul verde deși indicatorul în funcție de care se adoptă unul sau altul dintre scenarii e numărul de cazuri/1000 de locuitori/14 zile pe localitate. Nu avem și nu am avut niciodată date segmentate pe localități deși ar fi fost important ca oamenii șă știe dacă locuiesc într-un focar sau nu, dacă densitatea cazurilor în localitatea sa e mare sau mică. Acum, cu atât mai mult, ar fi important ca DSP să comunice date actualizate și segmentate pe fiecare localitate – o hartă a județului Arad", explică Adrian Wiener, coordonatorul spitalului COVID din Arad și senator USR.

În plus, în unele școli, din cauza numărului mare de elevi/clasă și a claselor mici, "va fi imposibil de păstrat acea distanță de un metru între copii în cazul scenariului verde; astfel, chiar în situația prevalenței de 14 zile de sub 1 caz/1000 de locuitori unele școli vor trebui să ia în considerare scenariul hibrid".

De asemenea, Inspectoratul Școlar ar trebui să comunice dificultățile de infrastructură/personal din unitățile de învățământ și unde normele de igienă primară nu pot fi aplicate, de exemplu toalete puține/posibil aglomerate, atrage atenția Adrian Wiener.

Primăria și Inspectoratul Școlar trebuie să conceapă un orar disjuns al începerii/terminării orelor în zonele unde sunt concentrate mai multe școli, mai spune Adrian Wiener.

Medicul arădean subliniază, de asemenea, că "vor fi și situații în care unii părinți își vor trimite copii la școală chiar cu febră sau alte manifestări de impregnare virală pe principiul că 'poate e doar o răceală'; e importantă comunicarea constantă în acest sens dinspre diriginți și medicii școlari; de asemenea părinții trebuie să fie informați asupra gradului de respectare a normelor în fiecare școală".

HotNews.ro

 

 

 

Read more...

Soarta școlilor, decisă la sfârșitul lui august

O decizie privind redeschiderea unităților de învățământ din septembrie, odată cu noul an școlar, va fi luată la sfârșitul lunii august, în funcție de evoluția pamdemiei de COVID-19, afirmă ministrul Sănătății, Nelu Tătaru. El spune că scenariile autoritățile sunt "de la cele mai sumbre, până la cele adaptate", scrie Hotnews.ro.

Nelu Tătaru a declarat, la Digi 24, că în gestionarea pandemiei ]n perioada verii se va face prin evaluări pentru fiecare etapă, iar în funcție de rezultatele acestora, autoritățile vor ști ce măsuri trebuie să ia în septembrie, atunci când va începe noul an școlar.
Ministrul Sănătății a spus că deciziile cu privire la redeschiderea ș colilor vor fi luate spre sfârșitul verii. El a precizat că există un grup de lucru la Ministerul Educaţiei, sub conducerea vicepremierului Raluca Turcan, care va pregăti măsuri pentru gestionarea începutului anului şcolar.
"Eu am spus încă de la început: ne vom gestiona perioada de vară, vom evalua fiecare etapă, iar în apropierea lunii septembrie vom vedea și cum prognozăm o următoare perioadă, inclusiv începutul anului şcolar. De o săptămână și jumătate, sub coordonarea vicepremierului Raluca Turcan, este o comisie mixtă cu Ministerul Sănătății, Ministerul Educaţiei, anumite direcții, care pregătesc reînceperea anului școlar. Avem scenarii de la cele mai sumbre, până la cele adaptate”, a spus Nelu Tătaru.
Întrebat care ar fi recomandarea sa în acest moment, Nelu Tătaru a spus că sfatul lui ar fi unul precaut.
"În acest moment, pentru toată lumea, înseamnă să ne revenim, să respectăm... Nu mă gândesc (la începerea școlilor - n.r.), noi adaptăm evoluția. La apropierea începutului anului școlar, să spunem sfârșitul lunii august, o să spunem ce putem să facem în 15 septembrie sau cum suntem. Pregătim acest moment, cu tot ce înseamnă măsuri. Sfatul ar fi cel precaut. Noi acum avem de gestionat o a doua cocoașă a acestui primului moment pandemic. Ne-am bucurat un pic cam devreme, am trecut-o în alt registru un pic cam devreme”, a explicat Nelu Tătaru.
El a avertizat că în cazul unei creșteri exponențiale a cazurilor comunitare de COVID-19, ar putea fi amânate alte m[suri de relaxare așteptate, cum ar fi redeschiderea restaurantelor, a piscinelor, a teatrelor, cinematografelor, stadioanelor pentru public.

HotNews.ro

 

 

 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/albaiuli/public_html/libraries/joomla/filter/input.php on line 686


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/albaiuli/public_html/libraries/joomla/filter/input.php on line 686