Error
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 633

O MARE PUTERE MONDIALĂ DEVINE DICTATURĂ!

O MARE PUTERE MONDIALĂ DEVINE DICTATURĂ!

  Paginile online a cel puţin două instituţii media internaţionale, cotidianul Wall Street Journal şi agenţia Reuters, au fost blocate vineri în China după ce au fost publicate noi dezvăluiri privind familia fostului premier chinez Wen Jiabao, informează agenţia EFE.

  Potrivit ziarului South China Morning Post, mai multe mesaje de pe reţelele de socializare care au menţionat-o pe fiica fostului prim-ministru, Wen Ruchun, au fost şterse în câteva minute de autorităţi. Măsurile intervin după publicarea, iniţial de ziarul american The New York Times şi apoi de alte canale media, a unor informaţii potrivit cărora fiica lui Wen a colaborat cu entitatea financiară JPMorgan pentru a o ajuta să facă afaceri în China - activitate pentru care ar fi primit 1,8 milioane de dolari.

  Potrivit articolului publicat de The New York Times, Wen Ruchun a folosit numele fictiv de Lily Chang (lucru obişnuit pentru copiii demnitarilor comunişti care studiază sau trăiesc în străinătate) pentru a lucra la firma de consultanţă care ajută JPMorgan să încheie acorduri cu companiile de stat chineze. Ziarul american este de peste un an blocat în China (atât site-ul în chineză, cât şi cel original în engleză) în urma unui amplu reportaj care îl acuza pe prim-ministrul de atunci că a strâns o avere secretă. Purtătorul de cuvânt al MAE chinez, Qin Gang, care a fost întrebat vineri despre blocarea site-urilor acestor mass-media străine, s-a limitat să răspundă că autorităţile chineze gestionează reţeaua conform legii naţionale. Comunitatea jurnaliştilor chinezi s-a plâns de îngrădirea activităţii lor, de la venirea la putere a preşedintelui Xi Jinping, care, în cazul presei străine a devenit, evidentă, aşa cum a fost cazul vizelor refuzate pentru doi jurnalişti - Chris Buckley, care lucrează pentru The New York Times, şi Paul Mooney, angajat al Reuters. Şi presiunile presei chineze s-au intensificat: publicaţii prestigioase obligate să-şi schimbe conţinutul articolelor, fapt ce a generat o grevă la populara revistă Southern Weekly, şi suspiciuni de represalii asupra unor reporteri, care au fost obligaţi să recunoască la televiziune că au luat mită.

Sursa: www.capital.ro

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top