Alimentele care ne ajuta sa avem un somn odihnitor

Alimentele care ne ajuta sa avem un somn odihnitor

 

 

 

Potrivit Yahoo!News, atunci cand nu avem probleme de sanatate sau alt tip de probleme care sa ne ocupe mintea, vinovata pentru un somn de slaba calitate este dieta, spun specialistii.

Anumite alimente pe care le consumam seara, inainte de clucare, ne pot impiedica sa ne odihnim. In acelasi timp, exista si alimente care ne linistesc sau care induc somnul. Aflam de la specialistii in nutritie care sunt alimentele cele mai eficiente in astfel de situatii.

1. Alimentele bogate in carbohidrati
Fasolea, nautul, lintea, cerealele integrale, semintele de floarea soarelui, alunele si arahidele, toate sunt alimente bogate in carbohidrati care, potrivit unor nutritionisti, netezesc drumul catre creier al unui aminoacid numit triptofan, implicat in inducerea starii de somn. 

2. Combinatia de carbohidrati si proteine
Desi sunt feluri de mancare mai potrivite pentru micul dejun, cerealele cu lapte sau branza cu biscuiti, mai precis combinatia de carbohidrati si proteine, ajuta organismul uman sa produca serotonina care la randul sau produce melatonina, un neurotransmitator cu efect calmant, explica nutritionistul american Danielle Omar, citat de Yahoo News SUA.

Inainte de culcare sunt total neindicate mancarurile foarte bogate proteine (care dau multa energie), zahar (induc o stare de agitatie), dar si cele care contin catitati mari de sare, grasimi sau sunt foarte condimentate. Acestea pot declansa tulburari digestive, care pot provoaca la randul lor arsuri la nivelul tractului digesitiv sau pot da senzatia de sufocare in timpul somnului

3. Fructul pasiunii
Desi nu este intotdeauna la indemana tuturor, specialistii in nutritie spun ca fructul pasiunii merita sa fie cautat de cei carora le este greu sa adoarma. Acesta contine semnite asemanatoare macului, care pot induce somnul. Poate fi consumat ca atare, sub forma de suc sau ceai.

4. Bananele
Bananele contin cantitati mari de magneziu, un mineral ce actioneaza ca un relaxant muscular si care ne poate ajuta sa adormim mai repede. De asemenea, extrem de util in astfel de cazuri este si potasiul (o banana contine 422 de miligrame de potasiu), in conditiile in care unele studii arata ca potasiul poate ajuta la reglarea somnului.

5. Sucul de cirese
Un studiu publicat in 2011 in European Journal of Nutrition arata ca sucul de cirese poate fi un ajutor de nadejde pentru cei care isi doresc un somn odihnitor. Adultii monitorizati de cercetatori, care consumau doua pahare de suc de cirese zilnic, dormeau, in medie, cu 39 de minute mai mult decat de obicei. Se pare ca ciresele contin unele dintre cele mai mari cantitati de melatonina dintre alimentele naturale.

Sursa corectnews.com

 

 

 

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top