Error
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 633

Alimentele care ne ajuta sa avem un somn odihnitor

 

 

 

Potrivit Yahoo!News, atunci cand nu avem probleme de sanatate sau alt tip de probleme care sa ne ocupe mintea, vinovata pentru un somn de slaba calitate este dieta, spun specialistii.

Anumite alimente pe care le consumam seara, inainte de clucare, ne pot impiedica sa ne odihnim. In acelasi timp, exista si alimente care ne linistesc sau care induc somnul. Aflam de la specialistii in nutritie care sunt alimentele cele mai eficiente in astfel de situatii.

1. Alimentele bogate in carbohidrati
Fasolea, nautul, lintea, cerealele integrale, semintele de floarea soarelui, alunele si arahidele, toate sunt alimente bogate in carbohidrati care, potrivit unor nutritionisti, netezesc drumul catre creier al unui aminoacid numit triptofan, implicat in inducerea starii de somn. 

2. Combinatia de carbohidrati si proteine
Desi sunt feluri de mancare mai potrivite pentru micul dejun, cerealele cu lapte sau branza cu biscuiti, mai precis combinatia de carbohidrati si proteine, ajuta organismul uman sa produca serotonina care la randul sau produce melatonina, un neurotransmitator cu efect calmant, explica nutritionistul american Danielle Omar, citat de Yahoo News SUA.

Inainte de culcare sunt total neindicate mancarurile foarte bogate proteine (care dau multa energie), zahar (induc o stare de agitatie), dar si cele care contin catitati mari de sare, grasimi sau sunt foarte condimentate. Acestea pot declansa tulburari digestive, care pot provoaca la randul lor arsuri la nivelul tractului digesitiv sau pot da senzatia de sufocare in timpul somnului

3. Fructul pasiunii
Desi nu este intotdeauna la indemana tuturor, specialistii in nutritie spun ca fructul pasiunii merita sa fie cautat de cei carora le este greu sa adoarma. Acesta contine semnite asemanatoare macului, care pot induce somnul. Poate fi consumat ca atare, sub forma de suc sau ceai.

4. Bananele
Bananele contin cantitati mari de magneziu, un mineral ce actioneaza ca un relaxant muscular si care ne poate ajuta sa adormim mai repede. De asemenea, extrem de util in astfel de cazuri este si potasiul (o banana contine 422 de miligrame de potasiu), in conditiile in care unele studii arata ca potasiul poate ajuta la reglarea somnului.

5. Sucul de cirese
Un studiu publicat in 2011 in European Journal of Nutrition arata ca sucul de cirese poate fi un ajutor de nadejde pentru cei care isi doresc un somn odihnitor. Adultii monitorizati de cercetatori, care consumau doua pahare de suc de cirese zilnic, dormeau, in medie, cu 39 de minute mai mult decat de obicei. Se pare ca ciresele contin unele dintre cele mai mari cantitati de melatonina dintre alimentele naturale.

Sursa corectnews.com

 

 

 

Read more...

Cel mai sanatos mic dejun!

  Poate v-ati intrebat adesea in ce consta cel mai sanatos mic dejun. Sa nu mai aducem in  discutie faptul ca prima masa a zilei este cea mai importanta, observandu-se ca persoanele care nu sar peste micul dejun sunt mai alerte si au un tonus mai ridicat. De asemenea, ele nu sunt predispuse la obezitate si sunt in general mai sanatoase, prezentand chiar un risc mai redus la diabet si boli cardiace.
  Desi importanta micului dejun este cunoscuta de fiecare dintre noi, nu avem timp intotdeauna sa mancam dimineata.Un mic dejun sanatos care iti da energie si pofta de viata trebuie sa contina proteine si carbohidrati.
  O greseala majora de nutritie este imbuibarea cu alimente asa-zis interzise, ca de exemplu ciocolata, dulciuri din comert, pizza si altele, cu scuza ca “orice as manca dimineata nu ingrasa”. Aceasta conceptie este total gresita, deoarece corpul proaspat trezit din somn nu are capacitatea sa metabolizeze toti nutrientii.Astfel, ingerand mult zahar inca de dimineata, in cateva ore ne vom simti obositi si posibil, ne vom balona.
  Potrivit Daily Mail, londonezii considera omleta mancarea potrivita pentru un mic dejun sanatos.Cercetatorii au demonstrat ca oul mancat dimineata aduce aportul de energie necesar atat activitatii fizice ,cat si celei intelectuale.Ouale sunt super bogate in aminoacizi, vitamina D, B12 si antioxidanti. Este bine ca ouale sa fie organice, astfel continand mai putin colesterol. De asemenea, ouale nu ingrasa.
  Specialistii din SUA au ajuns la un comun acord ca micul dejun ideal pentru o femeie insarcinata este format din oua si sunca. Dupa parerea lor, consumul de oua de catre mama pe perioada sarcinii sporeste inteligenta copilului.
  Nutritionistii mentioneaza ca micul dejun trebuie sa contina cate o doza din fiecare grupa de alimente si in jur de 20 de grame de proteine.
  Astfel, poti consuma o portie de paine integrala,care ajuta si la digestie, un iaurt degresat sau cu un slab procent de grasime sau o cana de lapte si un pahar de suc facut in casa. In suc poti amesteca orice fructe iti plac, precum morcovi sau rosii.De asemenea,o cana de ceai verde dimineata trebuie sa fie nelipsita. Ajuta tranzitul intestinal.
Ne-am gandit sa va dam cateva tips-uri pentru un mic dejun sanatos, dar delicios.
- Omletă cu spanac şi pâine din făină integrală, tofu cu sos pesto recomandat pentru dimineţile in care ai mai mult timp liber.
- Terci de ovăz cu nuci/ seminţe şi fructe proaspete tăiate cubulete, potrivit pentru diminetile in care iti este foame.
- Unt de migdale pe pâine prăjită din făină integrală, alături de fructe proaspete, potrivit pentru o dimineaţă in care esti in criza de timp (reginele.ro).

Read more...

Ce sa mancam dupa perioada incarcata a sarbatorilor!

  Perioada sarbatorilor de iarna este un adevarat pericol pentru silueta noastra si chiar pentru sanatate. Abundenta de preparate si modul in care acestea sunt gatite ne pot da mari batai de cap dupa masa. Balonarea, gazele sau constipatia sunt doar cateva dintre problemele digestive care pot aparea in aceasta perioada.
  Alimentatia dupa sarbatori este foarte importanta , iar reginele.ro iti da cateva sfaturi despre ce sa mancam dupa perioada incarcata a sarbatorilor.
Legume. O alimentatie cat mai naturala si sanatoasa este ceea ce ai nevoie in acest moment. Pune deoparte carnatii, sarmalutele sau piftia si alege mai degraba legume proaspete, care sa iti ofere nutrientii atat de necesari in aceasta perioada, dupa excesele alimentare.
  Legumele au puterea de a detoxifia organismul, insa acestea trebuie consumate crude si proaspete. Nu ar fi rau sa renunti la mancarea gatita pentru o saptamana si sa o inlocuiesti cu salate proaspete. Fibrele sunt nutrienti care ajuta la procesul digestiei, iar legumele contin o cantitate mare de fibre, fier si alti nutrienti importanti.
Cereale. Cerealele integrale contin fibre si sunt indispensabile in perioada detoxifierii. Tot cerealele integrale sunt bogate si in vitamina B, vitamina ce are rol in energizarea si stimularea functiilor organismului. Poti opta fie pentru batoane de cereale integrale, fie pentru paine din cereale integrale, fie pentru un mic dejun copios care sa contina cereale integrale.
Carne. In ceea ce priveste carnea, trebuie sa o alegi doar pe cea slaba, de preferabil peste sau curcan. Oricum in perioada sarbatorilor cu siguranta ai consumat mai multa carne de porc decat de obicei, iar organismul tau este suprasaturat cu grasime.
  Carnea contine proteine, care ajuta la mentinerea intregului organism sanatos. Ai grija insa cum alegi sa prepari carnea, deoarece se recomanda cea gatita la abur sau pe gratar, fara condimente.
Fructe. Revenim la alimentele crude si sanatoase, pe care natura ni le-a pus la dispozitie. Bananele, chiar daca sunt mai calorice, sunt recomandate in aceasta perioada deoarece iti vor da portia de energie zilnica de care ai nevoie.
Apa. Poate cel mai important “aliment” in perioada de detoxifiere este apa. Organismul tau trebuie in permanenta hidratat, asa ca nu uita sa bei cel putin 2 litri de lichide in fiecare zi. Si cand spun lichide ma refer doar la apa si ceaiuri cat mai naturale, nu la alcool sau bauturi racoritoare din comert (reginele.ro).

Read more...
Subscribe to this RSS feed