NASA caută urme de poluare pe alte planete

magnanews.ro magnanews.ro

Viața extraterestră ar putea fi detectată prin măsurarea poluării atmosferice pe alte planete, arată un nou studiu al NASA, citat de The Independent.

Studiul a examinat prezența dioxidului de azot, gaz care este produs pe Pământ prin arderea combustibililor fosili. Deși posibilitatea unei unei civilizații care s-a dezvoltat spre industrii pe bază de petrol sau cărbune pare foarte mică, acest gaz poate proveni și din alte procese biologice, conform Digi24.

„Pe Pământ, cea mai mare parte a dioxidului de azot este emis din activitatea umană – procese de ardere, cum ar fi emisiile vehiculelor și centralele electrice cu combustibili fosili”, spune Ravi Kopparapu, de la Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland.

„În atmosfera inferioară (aproximativ 10-15 kilometri), dioxidul de azot provenit din activitățile umane domină în comparație cu sursele non-umane. Prin urmare, observarea NO2 pe o planetă locuibilă ar putea indica potențiala prezență a unei civilizații industrializate”, a explicat el.

magnanews.ro