Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING

12 sfaturi pentru o minte brici

12 sfaturi pentru o minte brici

Ai probleme cu memoria? Ţi se întâmplă des să stai ceva timp până poţi numi un lucru, simţi câteodată că ai ceaţă pe creier? Iată câteva sfaturi simple pentru a-ţi limpezi mintea şi a deveni mult mai ageră, scrie CSID.ro.

Bea mai multă apă

Creierul cântăreşte aproximativ 1,3 kilograme, echivalentul unui pui mediu. 75% din greutatea lui este dată de apă, astfel că deshidratarea îţi va afecta grav capacitatea cerebrală. Deci, iată un motiv n plus să bei un litru şi jumătate, doi litri/zi.

Mic dejun pentru creier

Alimentele optime pentru stimularea capacităţii cerebrale sunt cele bogate în carbohidraţi şi fibre care eliberează lent energia: pâine din făină integrală, cerealele integrale, fulgi de ovăz sau fructe proaspete,proteine din lapte, şuncă, ouă sau unt de arahide.

Stimulent cerebral

Dacă te simţi letargică şi nu te mai poţi concentra prepară un smoothie din fructe cu fulgi de ovăz sau mere rase cu miere. Acestea vor menţine mai mult timp activitatea susţinută a creierului.

Banane pentru minte

Glucoza eliberată în sânge de carbohidraţi reprezintă hrana favorită a creierului şi cu cât este eliberată mai lent şi mai constant, cu atât creierul funcţionează mai bine.Bananele, merele, terciul de ovăz şi pâinea din făină integrală sunt snacks-urile perfecte.

Respiră profund

Creierul este al doilea organ ca mărime şi utilizează 20% din totalul de oxigen care este pompat în corp. Hrăneşte-l bine cu exerciţii zilnice de respiraţieprofundă care să stimuleze circulaţia oxigenului.

Fii creativă cu creatină

Studiile ştiinţifice au arătat că suplimentul alimentar creatină, utilizat pentru clădirea muşchilor corpului, poate creşte puterea cerebrală prin menţinerea unui flux ridicat de energie spre creier.

Ascultă muzică

S-a demonstrat că acei copii care ascultă muzică clasică sunt mai inteligenţi decât ceilalţii există dovezi că muzica îi poate ajuta şi pe adulţi să gţndească limpede. Însă excelenţa este oferită de Mozart... nu de manele!

Fii ambidextră

Încearcă să îţi foloseşti cealaltă mână ( stânga dacă eşti dreptace sau dreapta dacă eşti stângace) pentru activităţi ca scrisul, mâncatul sau sportul. Specialiştii afirmă că astfel vei stimula părţi ale creierului pe care nu le poţi atinge cu activităţile de rutină.

Mănâncă ciocolată!

Serios! Studiile au arătat că ciocolata neagră amăruie are efect protector asupra creierului. Combină consumul ei cu noi activităţi sau hobby-uri. Prepară-ţi propriile reţete de ciocolată, pentru o stimulare mentală suplimentară.

Fier pentru problemele de memorie

O deficienţă de fier în organism va afecta abilităţile de învăţare şi memorie, precum şi creşterea celulelor din restul corpului. Pentru prevenire, consumă legume cu frunze verzi, smochine, stafide, mazăre şi carne care conţin fier în cantităţi însemnate.

Iubeşte somnul

Somnul îngăduie creierului să se regenereze, iar astfel, mintea rămâne limpede şi ageră pe tot parcursul zilei următoare. Pentru putere cerebrală optimă, specialiştii recomandă 7,8 ore de somn/ noapte.

Consumă proteine

Proteinele sunt cărămizile esenţiale utilizate de creier la construirea neurotransmiţătorilor care sunt cruciali în procesele de gândire. Optimizează-ţi senzaţia de vioiciune, consumând mazăre, fasole, linte, boabe de soia, ouă sau produse lactate.

corectnews.com

 

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top