Error
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 633

Cel mai slab an din istoria pieței auto românești

  Faptul că vânzările de autoturisme noi scad încontinuu din 2007 până astăzi nu mai este un secret pentru nimeni. Mai greu de acceptat, dar destul de vizibil este faptul că anul 2013 ar putea fi cel mai slab din istoria recentă a pieței auto românești. Desigur, dacă nu cumulăm vânzările de mașini noi cu cele de ocazie, care cresc substanțial.

  Conform statisticilor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în perioada ianuarie – august din acest an au fost înmatriculate cu 17,59% mai puține autoturisme noi decât în perioada similară din 2012. Acest recul corespunde intrării în circulație a doar 36.582 de mașini noi. Ei bine, pornind de la acest rezultat, o simplă proiecție ne arată că, până la finalul lui 2013, numărul înmatriculărilor ar putea ajunge la cel mult 58.000 de unități. Această valoare este sensibil mai mică decât cea pe care Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) o raporta la finalul lui 2000, adică 66.000 de unități. Pe atunci, APIA considera rezultatul drept cel mai slab de când asociația realizează statistici ale vânzărilor.

  La dezastrul previzibil al vânzărilor de mașini noi din acest an a contribuit în mod direct decizia actualului guvern de a impune un timbru de mediu al cărui sistem de calcul dezavantajează clar tocmai zona din piață pe care, la nivel declarativ, ar fi trebuit să o susțină: cea a vânzărilor de autoturisme noi și mai puțin poluante. Sub o titulatură pompoasă și „sensibilă“ – timbru de mediu -, Executivul a distrus și ceea ce mai rămăsese din piață după intervențiile la fel de nereușite ale foștilor ocupanți ai scaunelor de la Palatul Victoria. În goana lor după strângerea de fonduri la buget, oficialii noștri au ignorat toate avertismentele venite de la presă, analiști și oameni din industrie, preferând chiar să „uite“ faptul că intervenţia statului într-o piaţă liberă nu poate duce decât la distorsiuni. Din nefericire, în acest an, nici efectele programului de casare („Rabla“) nu au mai fost cele din trecut. Și era previzibil. Iar guvernanții au fost avertizați în timp util că românii nu își mai pot permite diferența dintre valoarea tichetelor primite de la REMAT și un vehicul nou. De fapt, singurul efect al acestui mult-lăudat program a fost obișnuirea clienților cu prețuri nerealiste.
 

  Cea mai vândută marcă de pe piața autohtonă rămâne Dacia, la mare distanță de ocupantele locurilor doi și trei, Volkswagen și Skoda. În clasamentul alăturat se poate observa și că ultimele două locuri din Top 10 sunt ocupate de mărci premium, una dintre acestea fiind chiar într-o creștere substanțială. Singura marcă de volum dintre primele zece care a raportat o majorare a înmatriculărilor este Opel.
În clasamentul modelelor, primul loc este ocupat în acest an de Dacia Logan (6.605 unități), urmată de colegele de brand, Duster și Sandero. Primul model de import, Volkswagen Golf, ocupă locul patru și este urmat, în ordine, de Skoda Octavia, Renault Clio, Dacia Dokker, Ford Focus, Volkswagen Jetta și Ford Fiesta.
Sursa: www.capital.ro

Read more...

ING Romania: coruptie, incompetenta si abuz de putere

Coruptie, incompetenta si abuz de putere la sediul ING Romania - aceasta este concluzia care se poate trage in urma discutiilor cu persoane implicate si in urma unor documente interne ale ING aflate in posesia ziarului online olandez Volkskrant, informeaza Cotidianul.ro.

Presedinte demisionar de martea trecuta al CA al ING, Ralph Hamers a fost seful ING Romania intre 1999 si 2002. In anii care au urmat dupa plecarea lui, departamentul de trezorerie (dealingroom) a fost “curatat” din cauza zvonurilor despre actiuni cu premeditare, escrocherii cu nivelul dobanzilor si bonusuri acordate pe nedrept. Hamers, care declara ca vrea sa “continue cu actiuni exemplare”, nu a fost implicat, dupa sursele din ING.

Scrisoare incendiara detaliata

Din scrisoarea incendiara detaliata, aflata in posesia cotidianului Volkskrant, reiese ca ING Romania, dupa plecarea lui Hamers a provocat mari probleme. Autorul scrisorii este economistul sef, Florin Citu, care, intre anii 2006 si 2011, a condus departamentul de piata financiara al ING si care a abordat problemele de integritate ale departamentului de trezorerie. El este implicat intr-o lupta juridica cu ING dupa ce, in 2011, functia lui a fost desfiintata.

Scrisoarea, trimisa conducerii ING, Bancii Olandeze si Comisiei Europene, prezinta un numar mare de exemple de coruptie, incompetenta, abuz de putere si discriminare, care, dupa Citu, au fost in zadar raportate prin diferite canale oficiale ale ING.

Biroul central al ING in Romania este de peste 15 ani afectat de probleme de integritate, actiuni cu prestiinta, afaceri la locul de munca si favoruri financiare pentru partenerii de afaceri ai directorului bancii, Misu Negritoiu.

Trebuia sa se faca curatenie generala

Nu are nici o importanta daca Ralph Hamers a fost implicat, a acoperit afacerile sau este luat peste picior. Totul a inceput cand el era sef la Bucuresti. El trebuia ca atunci sau mai tarziu sa inceapa curatenia, dar l-a sustinut intotdeauna pe Misu Negritoiu, spune Citu, care cu aceasta critica este in asentimentul mai multor vechi salariati ING.

In vara lui 2012 s-a aflat ca ING are de platit o amenda de 500 milioane de euro catre Statele Unite, din cauza implicarii in comertul cu Iran si Cuba. La baza cercetarii americanilor au stat documente falsificate ale finantarii unei afaceri cu Iranul prin intermediul ING Romania, in 2003.

ING arata, intr-o reactie, ca Florin Citu a pierdut 2 procese contra sa. Abuzurile reclamate de acesta au fost “complet cercetate”, iar afirmatiile sale nu au putut fi confirmate, neconstatandu-se probleme de conducere si conduita manageriala.

Despre celelalte probleme de integritate, ca de exemplu curatenia din departamentul de trezorerie din Romania, nu se face nici o declaratie din partea ING, cu exceptia faptului ca “Ralph Hamers nu mai era la curent cu activitatile mentionate, cu atat mai mult cu cat plecase din 2002 din Romania“.

Sursa: corectnews.com

 

Read more...

Comisia Europeana a deblocat platile pentru programul POSCEE. Vezi ce inseamna asta pentru Romania!

Comisia Europeana (CE) a anuntat astazi deblocarea platilor pe Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE), potrivit unei declaratii a comisarului european pentru politica regionala, Johannes Hahn.

CE a anuntat la sfarsitul lunii iunie ca a inceput pregatirile pentru o decizie de suspendare a POS CCE, intrucat autoritatile romane nu luasera masurile solicitate si nu efectuasera actiunile de corectie solicitate de serviciile sale. Johannes Hahn preciza, insa, la mijlocul lunii trecute ca autoritatile romane au facut “eforturi considerabile” pentru a corecta deficientele semnalate de CE si pentru a asigura un sistem de management mai eficient. Intre timp, o echipa de audit a CE s-a deplasat in Romania, iar Autoritatea romana de audit si-a trimis la Bruxelles raportul privind masurile luate de autoritati pentru functionarea POS CCE. „Serviciile Comisiei au decis deblocarea programului in urma masurilor comprehensive de eliminare a deficientelor, intreprinse de autoritatile romane. Solicitarile de rambursare pot fi din nou procesate, iar investitiile de acest tip, atat de valoroase pentru Romania, pot continua. Astfel, ne putem concentra acum mai mult asupra planificarii pentru perioada urmatoare de finantare", a spus Johannes Hahn.

 

Sursa foto: www.bani-si-putere.ro

Read more...
Subscribe to this RSS feed